Program kształcenia dla GOSPODARKI – Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku Białej - Wyższa Szkoła Administracji - Filia w Stalowej Woli

Program kształcenia dla GOSPODARKI – Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku Białej

wsa stalowa wola

Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).

Cel projektu

wsa stalowa wola

Celem głównym projektu jest dostosowanie oferty Wyższej Szkoły Administracji w Bielsku Białej do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji w okresie 01.10.2024 r. – 30.04.2029 r. poprzez realizację kompleksowego programu wsparcia obejmującego:

  • modyfikację programów kształcenia na kierunkach tj.: Administracja (I st.); Pedagogika (I st.); Bezpieczeństwo wewnętrzne (I st.); Zarządzanie (I st.); Pedagogika (II st.); Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (jednolite magisterskie);
  • realizację dodatkowych elementów kształcenia w tym m.in. elementów praktycznych;
  • realizację działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki przez studentki/ów dla 185 os (148K; 37M);
  • rozwój kompetencji 40 os (32K; 8M) spośród kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunkach studiów objętych wsparciem, w zakresie kompetencji merytorycznych/ dydaktycznych oraz obligatoryjnie kompetencji cyfrowych, a także rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji.

Grupy docelowe

  • Grupę docelową projektu stanowi:
    • 185 osób (148K; 37M) – studentki/studenci kierunków studiów: Administracja(I st.); Pedagogika(I st.); Bezpieczeństwo wewnętrzne(I st.) specjalność: Podstawy kryminalistyki; Zarządzanie (I st.) specjalność: Biznes elektroniczny i marketing/Menadżer zielonej gospodarki; Pedagogika (II st.) specjalność: Diagnoza, planowanie i prowadzenie terapii integracji sensorycznej w placówce oświatowej/Asystent osoby starszej i niepełnosprawnej; Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (jednolite magisterskie),
    • 40 osób (32K; 8M) – pracownicy Uczelni – Kadra zaangażowana w realizację procesu kształcenia na w/w kierunkach studiów, bez względu na formę zatrudnienia.

Zadania

Główne zadania:

    • Zadanie 1 Utworzenie Specjalności I: „Biznes elektroniczny i marketing” na kierunku: Zarządzanie (st. I) – modyfikacja/ koordynacja programu nauczania
    • Zadanie 2 Utworzenie Specjalności II: “Menadżer zielonej gospodarki” na kierunku: Zarządzanie (st. I) – modyfikacja/ koordynacja programu nauczania
    • Zadanie 3 Utworzenie Specjalności: “Podstawy kryminalistyki” na kierunku: Bezpieczeństwo wewnętrzne (st. I) – modyfikacja/ koordynacja programu nauczania
    • Zadanie 4 Utworzenie Specjalności I : “Diagnoza, planowanie i prowadzenie terapii integracji sensorycznej w placówce oświatowej ” na kierunku: Pedagogika (st. II) – modyfikacja/ koordynacja programu nauczania
    • Zadanie 5 Utworzenie Specjalności II : “Asystent osoby starszej i niepełnosprawnej” na kierunku: Pedagogika (st. II) –modyfikacja/ koordynacja programu nauczania
    • Zadanie 6 Modyfikacja na wszystkich kierunkach objętych wsparciem – Utworzenie nowego przedmiotu pt. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ na 6 kierunkach studiów oraz utworzenie Biblioteki branżowej (cyfrowej)
    • Zadanie 7 Wizyty studyjne – dodatkowe elementy praktyczne kształcenia
    • Zadanie 8 Ograniczenie tzw. zjawiska drop out-u – Szkolenia podnoszące kompetencje cyfrowe studentek/ów
    • Zadanie 9 Szkolenia podnoszące kompetencje miękkie/ zawodowe/ cyfrowe studentek/ów
    • Zadanie 10 Szkolenia obligatoryjne podnoszące kompetencje cyfrowe oraz kompetencje z zakresu zielonej gospodarki dla kadry – (Pracowników Uczelni)
    • Zadanie 11 Szkolenia podnoszące kompetencje merytoryczne/ dydaktyczne Kadry – (Pracowników Uczelni)
    • Koszty pośrednie

Planowane efekty projektu

Planowane główne efekty realizacji projektu:

  • modyfikacja 6 kierunków studiów
  • utworzenie 5 nowych specjalności
  • zorganizowanie i przeprowadzenie 24 wizyt studyjnych u pracodawców
  • 80% studentek/tów podniesie kompetencje cyfrowe (ograniczenie tzw. zjawiska drop out-u)
  • objęta projektem Uczelnia zostanie doposażona w oprogramowanie, sprzęt i niezbędne wyposażenie
  • 80% kadry podniesie kompetencje cyfrowe
  • 80% kadry podniesie kompetencje dot. rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji
  • 1 pracownia komputerowa
  • 1 pracownia integracji sensorycznej
  • 1 Biblioteka Branżowa

Planowane wskaźniki produktu:

  1. Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki objętych wsparciem w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji – 1 szt.
  2. Liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji – 185 os. (148 K, 37 M)
  3. Liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji – 40 os. (32 K, 8 M)

Planowane wskaźniki rezultatu:

  1. Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, które dostosowały kształcenie do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji – 1 szt.
  2. Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ – 180 os. (144 K, 36 M)

Wartość projektu

Zgodnie z umową o dofinansowanie Nr FERS.01.05-IP.08-0380/23-00 wartość projektu wynosi: 3 908 701,45 zł w tym:

  • 3 790 893,45 zł – dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej
  • 117 808,00 zł – wkład własny Beneficjenta

 

Termin realizacji projektu

01.10.2024 do 30.04.2029 r.

Klauzula RODO